středa 14. listopadu 2012

Čaj

Můj čajový den:
Miluji čaj, stejně tak jako kávu. Ale u kávy jsem hodně náročná a málo kde mi chutná. Dávám si kávu s mlékem - ať už v podobě cappuccina, cafe latte, milchkaffee, ale vždy z čerstvě připraveného, nepřepáleného a správně namletého espressa. A ještě záleží na kávové směsi. Takže v kavárně, cukrárně či restauraci si většinou dám raději čaj....naštěstí i tady je už posun a rozmohl se lepší a kvalitnější výběr, než jen Klub Jemča a ovocný šípkový :D



Doma po probuzení na mě většinou čeká mátový čaj (občas si ho dělám sama, ale zpravidla mi ho připraví můj drahý, který ač by mohl ještě chvíli spát, vstává se mnou)

V práci, ke snídani si udělám do litrové termosky čaj zelený s kapkou čerstvého citronu. Ten mi vydrží při krátkém dni do oběda (do jedné), při dlouhém dni si dělám ještě jednu várku na odpoledne.

Doma je čas na čaj o páté - nejlépe k nějaké voňavé svačince v podobě upečených koláčků, tentokrát je to čaj černý - Lady Grey a když dojde, tak Earl Grey. (Lady Grey je můj zdaleka nejoblíbenější čaj, pokaždé když jsem v Anglii, nebo tam někdo jede, nechám si přivézt několik balíčků. U nás jej kupuji v M&S)

Večer už černý čaj pít nemohu, špatně se mi pak usíná, takže před spaním či k četbě, nebo ke sledování filmu si dopřáváme čaj bylinkový - sypkou směs.

Při chladných dnech či nachlazení přijde na řadu odvar ze zázvoru - nastrouhat omytý kus zázvoru na hrubo, zalít vroucí vodou, nechat vylouhovat aspoň čtvrt hodiny, dochutit citrónem a medem.

2 komentáře:

  1. Taky mám moc ráda čaj :)Twinings je moje nejoblíbenější značka a nedávno jsem také propadla kouzlu Lady Grey :)

    OdpovědětVymazat