neděle 14. října 2012

Day 7

Jídelníček
08.30 snídaně: 2 plátky celozrnného toustu tence pomazané máslem a se lžičkou pomerančovo-zázvorové marmelády. Čaj.
12.30 oběd: špenátové torteliny s rajčetem, uzeným lososem a tvarohem
17.00 svačina 3 mandarinky
19.30 zeleninová polévka ala bramboračka (protože jsme našla na procházce jednu houbu, kterou jsem zbylých 8 km opatrovala....ale doma jsem zjistila, že jediný brambor, který se v domácnosti nachází je velikosti vajíčka, takže veškeré ostatní zeleniny bylo v polévce víc, než té brambory)

Domácí jogurt:
1l mléka (polotučné v pet lahvy "čerstvé" či z mlékomatu nebo od farmáře)
1 kelímek jogurtu s živou kulturou (holandia, jihočeský ve skle, klasik, clever....)

Mléko zahřejeme v nerezovém hrnci k bodu varu, avšak nevaříme. Stačí až se začnou po obvodu hrnce opěvovat drobné bublinky. Odstavíme z plotny a necháme vystydnout na cca 40-42°C (Test: Pokud udržíte malíček v teplém mléce, už má požadovanou teplotu. Rovněž můžete použít kuchyňský či zdravotní teploměr. Jen pozor, aby mléko nebylo příliš horké a teploměr vám nepraskl (rtuťový). Digitální jen přestane měřit). Já osobně v tuto chvíli přelévám mléko do skleněného džbánu s hubičkou. Mléko nejen rychleji vystydne, ale lépe se pak rozlévá na jednotlivé porce.
Do vychladlého mléka zašlehám metličkou jogurt, pozor ať nejsou v mléce hrudky.
Rozliji do skleniček od jihočeského jogurtu (ale můžete použit i od marmelád) a postavím na zapnutý setobox. Přikryji ručníkem a nechám 5 hodin. Poté vychladím v lednici.

Aby se z mléka stal jogurt, je potřeba aby měla směs stálou teplotu kolem 40°C. Je možné nechat ho zrát v troubě, na topení, na kotli....ale mně se nejvíc osvědčil tip se setoboxem. Vejde se mi na něj akorát všech 6 skleniček a i spotřeba energie (zvlášť když je zapnutá televize) je minimální. Na topení rozhodně nemáme stálou teplotu po dobu pěti hodin. Což byl asi důvod, proč se mi ze začátku jogurt nedařil.

Dnes jsem na dno skleniček zkusila dát domácí marmeládu.

Cvičení

Stáhla jsem si do mobilu osobního trenéra Run Keeper, ale samozřejmě s nim zatím neumím. Musím se na to podívat a pak vám poreferuji.

Pěší výlet v terénu (do kopce, z kopce, do kopce, po rovině, do kopce, po rovině, z kopce, do kopce, z kopce, do kopce, z kopce) 10 km na Pastýřskou stěnu.


Domů jsme přišla celkem uchozená a po pauze u počítače se pustila do tvorby müsli tyčinek. Ale protože jsem v receptu vynechala cukr (ano vím, zásadní chyba), díky kterému by vločky držely pohromadě, vznikla jen velice dobrá granola.
Cvičit se mi vůbec, ale vůbec nechtělo. Ale už jsem tento týden jednou vynechala z nedostatku času, tak jsem se donutila. Zatímco stála polévka na plotně, já skočila na Jillian. Už mě to moc nebaví....naštěstí zbývají jen dva dny do dalšího levlu.

30 min Level-1 30 Day Shred

Žádné komentáře:

Okomentovat