středa 12. prosince 2012

12. 12. 2012

Venku pro změnu sněží...
Stále necvičím, ale po práci se chystám na masáž. Včerejší pohovor byl celkem masakr, málem jsem z něj vzala do zaječích. Ale nakonec jsme tam byly jen tři uchazečky, takže mám šanci 33.3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333%

Snídaně: 1/2 pomela
Oběd: Kuřecí vývar, Obalovaný květák s bramborem, okurkový salát
Svačina: knusper oplatka, tři mandarinky
Svačina: kaiserka se sýrem
Večeře: maďarská gulášová polévka (hovězí maso, brambor) pečivo (strašně pálila :D)

Pomelo:
Od letošního ledna mé oblíbené ovoce. Dřív jsem kolem něj chodila nedůvěřivě a nebrala ho na vědomí. Asi proto, že grep nemám ráda a čekala jsem něco podobného. Ale pak mi jednou nabídla kolegyně a já se zamilovala. Takže jsem se těšila až začně jeho zimní sezóna a já si ho zase dám....

A co o pomelu řiká wikipedie? :
Pomelo (Citrus maxima), též šedok, je stálezelený strom a stejnojmenný velký citrusový plod (Citrus grandis). Pochází z jihovýchodní Asie a je největším citrusovým plodem. Pomelo má jen málo kalorií a neobsahuje sodík, ale naopak je zdrojem velkého množství draslíku a vody. Pěstuje se hlavně v USA (v Kalifornii), Číně a Mexiku. V Evropě se pěstuje ve Španělsku, ale v daleko menší míře. Pomelo se konzumuje syrové bez slupky, také jako příměs do jiných pokrmů. Kůra se používá v čínské kuchyni. Plod pomela dorůstá i do váhy 5 kg, ale v komerční produkci jsou více běžné plody o váze okolo 1 kg. Jeho dužina je bledě žlutá, oranžová až červená. Zvýšený podíl draslíku, minimum kalorií a tuku jej předurčuje ke konzumaci při snaze o snížení cholesterolu a prevenci proti srdečním chorobám. V Číně existuje spousta léků vyrobených ze semen, květu, kůry, plodů či nakrájených a vysušených plátků. Jsou určeny pro léčbu kašle, otoků, zlepšení trávení, pomáhají při kocovině a intoxikaci (otravě) alkoholem.

Pomelo obsahuje železo a vitamíny A a C.

Obsah látek ve 100 g

  • energetická hodnota 25 - 50 kcal
  • proteiny 0,5 - 0,7 g
  • tuky 0,2 - 0,6 g
  • sacharidy 6 -12 g
  • sodík 0,8 mg
  • draslík 257 mg
  • mangan 16 mg
  • železo 0,5 - 0,9 mg
  • vitamín C 36 - 49,8 mg

Žádné komentáře:

Okomentovat